Group: User Level:

| Liverpool målvakt Alisson har sagt att han fortsätter att dribba i ett försök att hävda sin stil på Premier League.
Jurgen Klopps män gjorde det tre segrar från tre matcher genom att slå Brighton 1-0, med Alisson håller ett tredje på varandra följande rent ark. Han visade sin förmåga Juventus tröja med bollen vid fötterna när han tänkte på det över Anthony Knockaert - och insisterade på att det var en del av hans spel.
"Jag försöker mitt bästa för att hjälpa laget i uppbyggnaden," sa Alisson. "Om det ibland finns en situation där det är dribbling, gör jag det noggrant.
"Det kan vara för riskabelt, men det är en del av spelet. Vi är ett lag som spelar bakifrån med bollen på marken. Det är en del av lagets egenskaper. Fel kan hända, men vi arbetar hårt under veckan till [ gör] allt korrekt under matcherna. "
Samtidigt Barcelona barn tröja upprepade Liverpools andrahandsval målmästare, Simon Mignolet, sin önskan om att spela fler matcher och märkt Loris Karius lån låta Besiktas vara PSG MBAPPE tröja "bisarrt".
"Överföringen av Karius förändrar inte någonting för mig", berättade han för Het Laatste Nieuws. "Jag har alltid varit klar: Jag vill spela.
Att vara nr 2 eller nr 3 gör liten skillnad. Att spela minuter är det viktigaste.
"Ingen har sagt någonting till mig efter Loris avgång. Så jag vet inte Barcelona tröja vad min framtid i Liverpool är. Vi kommer att se vad som händer i veckan."
Mignolet var andrahandsvalet till Karius förra säsongen och därför kan han inte förstå varför tyska har blivit tillåtet att lämna.
"Jag finner det märkligt att Karius lånades medan jag också hade alternativ att låna ut, men av en eller annan anledning var det inte möjligt.
"En målvakt som var föredragen till mig förra året kan lämna på lånebasis. Konstigt."
|